Zeiknat

Zeiknat ben ik, gewoon van in en uit de auto te stappen.  Ik word er niet vrolijk van. De kinderen hier houden wel van nattigheid.  In een zwembad, een plas of een museum. Zo gingen we al twee keer op pad naar Hidrodoe in Herentals, een doe-centrum met als enige thema… water.

Hidrodoe

 

Zoals dat hoort tegenwoordig is Hidrodoe educatief verantwoord.  Water in al zijn verschijningsvormen wordt netjes uitgelegd aan de hand van proefjes , doe-dingetjes en filmpjes (er is zelfs een cinema).  T is wel tof gedaan, ik ga ervan uit dat elke Herentalse school er wel eens op uitstap gaat.

Met Techopolis zowat in onze achtertuin zijn wij wel verwend qua “doe-centrum”.  Hidrodoe is veel kleiner, mààr ook de helft goedkoper.  Qua prijs-kwaliteit zit het wel goed dus.  Dankzij de Krokuskriebels van de Gezinsbond betaalden we vorig jaar zelfs amper iets (in 2018 is het terug zover dus als je ook op z’n Hollands wil gaan wacht je best nog even).

Met deze sweet memories in het achterhoofd trek ik mijn botten nog eens terug aan om wat jengelende jeugd van de muziekschool te halen.  Hopelijk verzuip ik niet onderweg.

 

 

Geef een reactie

